BEÜN YDYO Kalite Politikası

BEÜN YDYO Kalite Politikası

Küçült Yazı Tipi Büyüt

Yabancı Diller Yüksekokulu olarak Üniversitemiz Kalite Politikalarını Benimsemekteyiz.  BEÜN Kalite Politikası

ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ YDYO KALİTE POLİTİKASI

       Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi YDYO derslerinde, öğretim metodlarında, personel eğitiminde, personel ve öğrenci performans değerlendirmesinde, değerlendirme yöntemlerinde ve kaynaklarında misyon, vizyon ve temel değerleri ile ilişkili olarak belirlediği stratejik hedeflerine ulaşmak için uluslararası dış değerlendirme ölçütleri kapsamında bir eğitim politikası uygulamaktadır. Kalite politikamız her bir öğrencinin akademik gereksinimlerinin öğrenme programı tarafından karşılanmasını ve sonuçların okulun hedeflerine yönelik olmasını sağlamaktadır.

      Yüksekokulumuz kaliteli bir eğitim vermek ve okulumuzun yabancı dil öğretiminde uluslararası standartlarla tam bir uyum içinde olması adına sürdürülebilir değerlendirme çalışmalarının yanısıra öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik uygulamalar yapmaktadır. Yüksekokulumuz öğrencilerine yüksek kalitede İngilizce eğitimi sunarak onların dil bilinç ve bilgilerini iyileştirmek ve onları fakültelerine geçtiklerinde kendilerine gerekli olacak İngilizce dil becerileriyle donatmayı hedeflemektedir. Yükekokulumuzda verilen eğitim-öğretimin amacı, öğrencilere kayıtlı oldukları programlardaki derslerini kolaylıkla takip edebilme, dersler ile ilgili her türlü yayını izleyebilme, seminer ve tartışmalara etkin olarak katkıda bulunabilme, derslerin yazılı ve sözlü gereklerini yerine getirebilme ve ayrıca sosyal hayatta gerekli olan İngilizce iletişimi sağlayabilme yeterliliğini kazandırmaktır.

       Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi YDYO tüm eğitim-öğretim faaliyetlerinde aşağıdaki hedefler doğrultusunda kalitesini geliştirmeyi hedeflemektedir;

       1. Öğrencilerin ihtiyaçlarını etkili bir şekilde sağlayan eğitim-öğretim faaliyeti sağlamak.

       2. Öğretim ve değerlendirme standartlarını arttırmak.

       3. Öğrenci ve öğretmen öz-kontrolünü geliştirmek.

       4. Okulun yönetim sistemlerini geliştirmek.

       5. Mesleki gelişim olanaklarını arttırmak

       6. Kalite güvencesini sağlamak

       7. Akademik, idari personelin  ve öğrencilerin kalite güvence süreçlerinde  aktif rol almalarını sağlamak

KALİTE GÜVENCESİ İLKESİ

BEÜN Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO), tüm eğitim ve idari faaliyetlerinde kalite güvencesini sağlamak ve sürdürmek amacıyla çalışmalarını Kalite Komisyonu aracılığıyla yürütür. Komisyon her ayın ilk haftasında toplanarak faaliyetleri kalite döngüsü ve eylem planlarına göre değerlendirir.

Kalite birimi tarafından değerlendirilen alanlar şunlardır: YDYO ilkeleri ve kurum uygulamaları, mesleki gelişim çalışmaları, program geliştirme faaliyetleri, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, akreditasyon çalışmaları, öğretim görevlisi ve öğrenci anketleri, ödül mekanizmaları ve dilek/istek/şikâyet kutularından gelen geri bildirimler.

Her dönem sonunda, öğrenciler öğretim görevlilerini, dersleri ve materyalleri değerlendiren bir anket doldurur. Sonuçlar raporlanarak ilgili öğretim görevlileriyle paylaşılır. Program Geliştirme Ofisi, akademik yıl sonunda tüm ofislerden rapor ister ve öğretim elemanlarına yönelik değerlendirme anketleri düzenleyip sonuçlarını Bölüm Başkanlığına sunar. Mesleki Gelişim Birimi, öğretim görevlilerine yönelik ihtiyaç analizi yaparak çıkan sonuçlara göre etkinlikler (örnek ders, sosyal faaliyet, çalıştay vb.) düzenler. Okul binasındaki istek/şikâyet kutuları, tüm paydaşlardan geri bildirim almak amacıyla kullanılır ve ilgili birimlerce değerlendirilir.

YDYO Kalite Komisyonu, gelişimi sürdürebilmek için BEÜN’ün kullandığı PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al) döngüsünü uygular. Bu döngü, etkili dil eğitimi için tüm paydaşların görüşleri alınarak oluşturulur. Eğitim ortamı; bina, kaynaklar ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde düzenlenir. Öğretim görevlileri ve öğrencilerin görüşleri, uygun materyal ve değerlendirme araçlarının belirlenmesinde temel alınır.

Planlama aşamasında ihtiyaçlar belirlenir, hedefler ve görev dağılımları yapılır. Uygulama aşamasında planlanan faaliyetler (örneğin ders işlenmesi) gerçekleştirilir. Kontrol etme aşamasında anket, gözlem gibi araçlarla sonuçlar değerlendirilir. Önlem alma aşamasında ise sapmalar tespit edilir, iyileştirme çalışmaları yapılır. Tüm birimler bu döngüye göre çalışır ve gerekli değişiklikleri bu sisteme uygun olarak yapar.

Ölçme ve değerlendirmede kalite eylem planları şunları içerir: değerlendirme yöntemlerinin CEFR ve GSE hedeflerine uygun olması, sınav soru tiplerinin güncellenmesi, öğretim görevlilerine farklı yöntemler konusunda bilgi verilmesi ve notlandırma kriterlerinin gözden geçirilerek standartlaştırılması.

Program geliştirmede kalite eylem planları kapsamında; eğitim programının CEFR ve GSE’ye uygun olarak düzenlenmesi, öğretim görevlilerinin bilgilendirilmesi, ölçme-değerlendirme sürecinin uygun şekilde hazırlanması, hedeflerin ve sınav içeriklerinin açıkça belirtilmesi, ek materyallerle destek sağlanması, öğrencilere bilgi verilmesi, teknolojinin programa entegre edilmesi, çevrim içi platformların kullanılması, derslik donanımlarının iyileştirilmesi, sürekli iyileştirme önerilerinin geliştirilmesi ve geri bildirimlerin düzenli alınması yer alır.

Mesleki gelişimde kalite eylem planları; öğretim görevlilerine ihtiyaç analizi yapılması, sınıf içi gözlemlerle değerlendirme yapılması, bu verilere göre etkinliklerin düzenlenmesi, örnek derslerin sunulması ve yeni öğretim görevlileri için oryantasyon programı uygulanmasını kapsar.

Şikâyet sürecinde kalite eylem planları ise şu şekildedir: dilekçe ve formların güncellenmesi, personele ve öğrencilere kolay erişim sağlanması, şikâyet süreçlerinin el kitaplarında detaylı şekilde açıklanması ve gelen şikâyetlerin düzenli şekilde arşivlenmesidir.