Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde her yıl yapılan öğrenci tanıma anketinin bu yılki uygulamasında çarpıcı sonuçlara ulaşıldı. %94 oranında katılımın sağlandığı anketin sonuçları arasında öğrencilerin geldikleri şehirler, ailelerinin sosyo-ekonomik durumu, dil öğrenimine bakış açıları, LYS’de bölümlerini tercih sıraları ve mevcut barınma durumları satırbaşlarını oluşturdu.
Öğrencilerin ailelerinin yaşadığı şehir bakımından sırasıyla İstanbul (n=159), Ankara (n=90) ve Zonguldak (n=79) en çok öğrenci ailesinin yaşadığı şehir olarak tespit edilmiştir. En az rastlanan iller ise ilimizin doğusunda yer alan Adıyaman, Elazığ, Erzurum, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Sivas, Ardahan; batımızda yer alan Edirne ve güneyimizde yer alan Nevşehir ve Ardahan illeridir (n=1).

Grafik 1. Öğrencilerin Ailelerinin Yaşadığı Bölgelere Göre Dağılımı
Ailelerin soyso-ekonomik durumu açısından bakıldığında, öğrencilerimizin büyük çoğunluğu babalarının emekli (n=194), 21.9%’u işçi olduğunu belirtmişlerdir (n=153).

Grafik 2. Öğrencilerin Babalarının Mesleklerine Göre Dağılımı
Öğrencilere annelerinin meslekleri sorulduğunda 78.4%’ü diğer seçeneğini işaretlemişlerdir (n=554). Bu da annelerinin çalışmadığı şeklinde yorumlanmıştır. Geriye kalan öğrencilerin 10.5%’i annelerinin işçi olarak çalıştıklarını belirtmişlerdir (n=74)

Grafik 3. Öğrencilerin Annelerinin Mesleklerine Göre Dağılımı
Kardeş sayısı bakımından öğrencilerin 32.4%’ünün iki kardeşi (n=230), 25.2%’sinin üç kardeşi (n=180) ve 18.1%’sinin 1 kardeşi vardır (n=129). Hiç kardeşi olmayan öğrencilerin oranı 4%’dür (n=32).
Grafik 4. Öğrencilerin Kardeş Sayısına Göre Dağılımı
Anketimizden elde ettiğimiz verilere göre öğrencilerimizin çoğu üniversitemize LYS’de birinci ya da ikinci yılında yerleşmiş ve yine büyük çoğunluğu okudukları bölümün ilk tercih ettikleri bölüm olduğunu ifade etmişlerdir.
Öğrencilere yerleştikleri bölümlerin kaçıncı tercihleri olduğu sorulduğunda 19.4%’ü ilk tercihleri olduğunu söylemişlerdir (n=133). LYS’de öğrencilerin 30 tercih hakkı olduğu düşünüldüğünde öğrencilerin 25%’i 11 ve altındaki tercihlerine yerleşmişlerdir. Öğrencilerin 48.5%’i üniversitemizi ilk beş tercihleri olarak seçmişlerdir.

Grafik 5. Öğrencilerin İstedikleri Bölümde Okuma Durumlarına Göre Dağılımı
Anket verilerine göre dikkatleri çeken bir diğer başlık ta katılımcıların %97’sinin İngilizce öğrenmenin gerekliliğinin farkında olduğunu göstermesidir(n=683). Bir yıl boyunca kurumumuzda dil eğitimi alacak olan öğrencilerin öncelikle dil öğrenmenin gerekliliğinin farkında olmaları biz eğitmenler açısından son derece sevindiricidir. Çalışmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğu sırasıyla İngilizce’nin iş hayatında başarıyı da beraberinde getireceği, yabancılarla iletişim kurmada; yabancı yayınları takip etmede, bireylerin toplumda iyi bir statü elde etmelerinde ve branşlarıyla ilgili akademik başarı elde etmede gerekli olduğunu belirtmişlerdir. “İngilizce Öğrenmek ne kadar gereklidir?” sorusu ile birlikte verdikleri yanıtlar grafikten de gözlemlenebilir.

Grafik 6. Öğrencilerin "İngilizce öğrenmek ne kadar gereklidir?" sorusuna verdikleri yanıtlara göre dağılımı
Barınma ile ilgili ise üniversitemize yeni kaydolan öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun özel yurtlarda kaldığı bilgisine ulaşılmıştır. Özel yurtlarda barınma oranı %45 iken devlet yurtlarında kalan öğrenci oranı %17, evde arkadaşlarıyla kalan öğrenci oranı %26 ve evde aile ile barınma oranı ise %12’dir.

Grafik 7. Öğrencilerin Mevcut İkamet Yerlerine Göre Dağılımı