Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında Temel İngilizce (Hazırlık) Bölümü’nde standart dil öğrenimi ve öğretiminde kullanılan “Birey Merkezli” bir model olan “Avrupa Dil Portfolyosu” –ADP” (The European Language Portfolio - ELP)’’na dayalı eğitim uygulamalarını hayata geçirdi. Bu model birey merkezli ve uluslararası tanınırlığı olan bir öğrenim sistemidir. Avrupa Dilleri Portfolyosu Dil Düzeyi Göstergeleri, Dinleme, Okuma, Üretimsel konuşma, Karşılıklı konuşma ve Yazma becerilerine dayalı olarak belirlenmiştir. Avrupa Dilleri Portfolyosundaki ölçütler, ulaşılması planlanan bir amaçtır. Bu amaca ulaşmada, öğretmenin yapması gereken, sınıfta “Öğrenen Özerkliği” ve “Kendini Değerlendirme” uygulamalarını ön plana çıkararak ve “Kültürel Çeşitlilik” gerçeğini de göz önünde bulundurarak öğretme etkinliklerini gerçekleştirmektir. Öğretmenin bunu yapmasını sağlamak ve bir standart ölçüt oluşturmak için hazırlanan Dil Pasaportu, bireyin bildirimlerini temel alarak dolduracak bilgileri içermektedir. Böylece, bu pasaportta bireyin ne derece dil bildiği, hangi dil becerisinin belirlenen ölçütlere göre hangi düzeyde olduğu bireyin kendisi tarafından belirlenmektedir.
Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından İncirharmanı Kampüsü’nde Türkiye’nin Avrupa Konseyi’ndeki Avrupa Dil Porfolyosu ülke koordinatörü Prof. Dr. İsmail Hakkı MİRİCİ’nin katılımıyla gerçekleşen bilgilendirme toplantısında, Prof. Dr. İsmail Hakkı MİRİCİ öğretim elemanlarına Avrupa Dil Portfolyosu’nun sınıflarda nasıl etkin kullanılacağına dair bilgi verdi. Seminere bütün öğretim elemanları yoğun ilgi gösterdi.
“Dil Pasaportu”nu kullanan birey Avrupa Konseyi’ne üye herhangi bir ülkeye gittiğinde bu belgeyi kolaylıkla kullanabilecek.


















